03 Mac, 2013

Liga FAM : Norizam Penyelamat Di Waktu Kecederaan

Pasukan Pulau Pinang yang memulakan permainan dengan serangan bertali arus melalui penyerangnya Bashier Napae, hampir meletakkan Pulau Pinang seawal minit ke-10 namun rembatan deras beliau hanya singgah di palang gol YBU FC. Pada minit ke-22, Syafuan Riduwan berjaya menanduk masuk gol pertama Pulau Pinang selepas berlaku kekalutan dihadapan pintu gol YBU FC.


Gol pertama ini telah menyentap semangat pasukan YBU FC dan hasilnya 3 minit kemudian mereka berjaya mendapat gol penyamaan hasil gol sendiri oleh Suhaidi Akmal apabila berlaku salah faham antara beliau dengan penjaga gol Pulau Pinang, Solehin Rodzi. Pasukan Pulau Pinang sekali lagi dikejutkan oleh pasukan YBU melalui sepakan penalti pada minit ke-33 selepas Fakhrul Radzi melakukan terjahan kasar di dalam kotak penalti.

Pulau Pinang berusaha keras dalam mendapatkan gol penyamaan dan akhirnya serangan balas pada minit ke-35 gol penyamaan berjaya dihasilkan menerusi Bashier Napae. Keputusan 2-2 kekal sehingga wisel penamat separuh masa pertama dibunyikan.

Di separuh masa kedua, perlawnan agak hambar apabila pemain YBU FC dilayangkan kad merah pada minit ke-60 dan corak bertahan yang ditunjukkan oleh YBU FC telah menyukarkan pasukan Pulau Pinang mengatur serangan. Gol kemenangan hanya diperolehi pada masa kecederaan apabila Norizam Salaman melakukan rembatan deras dalam keadaan kelam kabut dihadapan pintu gol YBU FC.

Kemenangan ini mengembirakan hampir 100 orang warga Pulau Pinang yang sama-sama turun ke Stadium Perak bagi memberikan sokongan kepada pasukan Pulau Pinang.






Muhammad Sidek Karim,

Football Association of Penang (FAP)

1 ulasan:

Catat Ulasan