10 Februari, 2013

Persahabatan : Pulau Pinang Merayakan Tahun Baru Cina Dengan Kemenangan

Pulau Pinang merayakan Tahun Baru Cina dengan kemenangan dalam aksi perlawanan persahabatan menentang UiTM FC di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang semalam.

Kesebelasan utama Pulau Pinang semalam.
FOTO : Muhammad Sidek Karim
Babak pertama menyaksikan percubaan terbaik perlawanan dihasilkan oleh pemain bernombor 11 UiTM FC  yang melepaskan rembatan jarak jauh tetapi percubaannya itu hanya sekadar terkena tiang gol yang kemudiannya ditangkap kemas oleh penjaga gol Pulau Pinang, Hairol Fazreen.

Pulau Pinang disajikan dengan deretan peluang tetapi gagal dimanfaatkan sepenuhnya apabila kebanyakan percubaan mereka tersasar. Gabungan penyerang dan pemain tengah pasukan Pulau Pinang turut mempamerkan corak permainan one-two yang menghiburkan hati para penonton.

Penonton dari Dalat International School, Pulau Pinang.
FOTO : Muhammad Sidek Karim
Kedua-dua pasukan tampil cemerlang tetapi tuah lebih memihak kepada pasukan tuan rumah apabila mereka dihadiahkan sepakan penalti setelah Basher Napae dijatuhkan di dalam kotak penalti Sang Singa. Ketua pasukan, Zharif Hasna tampil untuk menyempurnakan sepakan tersebut.

Bashier Napae dijatuhkan oleh pemain UiTM FC (No 20).
FOTO : Muhammad Hafizzuddin
Kapten Pulau Pinang, Zharif Hasna menyempurnakan sepakan penalti.
FOTO : Muhammad Hafizzuddin

UiTM FC terus berusaha untuk menyamakan kedudukan dan mereka sekali lagi diberikan peluang apabila mendapat sepakan percuma. Namun begitu, sepakan percuma tersebut ditampan keluar oleh Hairol Fazreen yang jelas memperagakan aksi terbaiknya semalam.

Bersambung babak kedua, Pulau Pinang terus mengasak pasukan UiTM FC dan mereka diberi peluang menerusi sepakan percuma tidak jauh dari gawang pihak lawan. Sayangnya, sepakan percuma yang diambil oleh Elias Sulaiman itu menyaksikan bola terkena tiang gol pihak lawan.

Berselang beberapa minit kemudian, Pulau Pinang sekali lagi dihadiahkan sepakan percuma. Kali ini giliran Zharif Hasna pula untuk menyempurnakan tugas tersebut. Sepakan ketua pasukan Harimau Kumbang itu gagal menembusi gawang gol pihak lawan apabila berjaya ditangkap kemas oleh penjaga gawang UiTM FC.

Gol tunggal perlawanan yang dijaringkan melalui sepakan penalti itu bertukar menjadi gol kemenangan pasukan Pulau Pinang setelah pengadil meniup wisel menamatkan perlawanan. Kemenangan ini akan menyuntik semangat pemain untuk perlawanan pertama Liga FAM menentang Kuantan FA pada 17 Februari nanti


Anak jati yang sentiasa bersama Pulau Pinang.
FOTO : Muhammad Sidek Karim

0 ulasan:

Catat Ulasan