24 Januari, 2013

Piala FA : Harimau Kumbang Bakal Diuji Polis

Pulau Pinang bakal diuji pasukan PDRM FA dalam saingan Piala FA pusingan kalah mati yang akan bermula pada 25 Januari 2013, esok, di Stadium Hang Jebat, Melaka.


Skuad Pulau Pinang 2013 ketika perlawanan persahabatan menentang Perak bulan lepas.
FOTO : Muhammad Sidek Karim.

Selepas beberapa siri perlawanan persahabatan yang diadakan, Pulau Pinang hanya berjaya meraih satu kemenangan ketika menentang Perak, dua seri (menentang Sun Pegasus Hong Kong dan PSMS Medan Indonesia) dan selebihnya tewas (menentang Perlis, Kelantan dan NS Betaria).

Keadaan ini membimbangkan segelintir penyokong setia Harimau Kumbang apabila dibandingkan dengan prestasi PDRM yang selesa menduduki tempat teratas di dalam saingan Liga Premier dan belum pernah lagi tewas dalam saingan tersebut.

Sementara itu, Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang FC (PBAPP FC), sebuah kelab dari Pulau Pinang, akan membuat penampilan pertama mereka dalam saingan Piala FA apabila diundi menentang Preach Khan Reach, pasukan jemputan dari Kemboja.

Pada saingan Piala FA tahun lepas, Pulau Pinang terpaksa berhempas pulang awal apabila tewas 1-2 ke tangan Preach Khan Reach di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Pulau Pinang dan PBAPP FC, masing-masing mengharapkan kemenangan pertama dalam saingan berprestij tahun ini sementara menunggu sepak mula Liga FAM yang akan berlangsung pada 17 Februari 2013 nanti.



SAINGAN PIALA FA PUSINGAN KALAH MATI :

PDRM lawan PULAU PINANG,
Stadium Hang Jebat, Melaka.
4:15 Petang.



PBAPP FC lawan PREACH KHAN REACH (CAM),

Stadium Bandaraya, Pulau Pinang.
4:15 Petang.

1 ulasan:

Catat Ulasan