29 April, 2013

Menang Tetapi "Eksperimen" Hampir Menewaskan Pulau Pinang

Georgetown - Perlawanan pusingan kedua Liga FAM sekali lagi menemukan pasukan setempat iaitu Pulau Pinang menentang PBAPP FC yang berlansung petang tadi berkesudahan dengan pasukan "Abang" sekali lagi menewaskan "Adik" dengan keputusan 2 - 1.

PBAPP FC menurunkan kesebelasan terbaik dengan menurunkan kesebelasan utama yang berpengalaman diantara Mat Saiful, Khairul Iskandar, Megat Amir Faisal, manakala Pulau Pinang turun dengan percaturan yang agak berani dengan menurun 3 orang pemain baru yang didaftarkan untuk pusingan kedua iaitu Haslan, Hisham Sofi & Aminuddin.

Pulau Pinang bermula garang dengan melakukan asakan bertali arus ke arah gawang PBAPP FC dan memperolehi gol pertama melalui jaringan Mohamad Bashier Napae yang mudah menewaskan penjaga gol berpengalaman iaitu Megat Amir Faizal pada minit ke - 16. Mohamad Bashier Napae sekali lagi berjaya menewaskan Megat Amir Faisal pada minit ke 40 melalui tandukana lambung yang mengelirukan selepas menerima hantaran cantik daripada Khairan Eroza .

Selepas selesa di separuh masa pertama, Pulau Pinang umpama hilang punca tanpa sebarang percubaan dalam 30 minit pertama di separuh masa kedua hanya mampu menahan asakan bertubi-tubi daripada pasukan PBAPP FC yang melakukan banyak percubaan merbahaya namun dikecewakan oleh palang & tiang gol sahaja.

Aksi bersahaja pasukan Pulau Pinang akhirnya mengundang padah apabila penyerang berpengalaman PBAPP FC Amir Shahreen Mubin berjaya menewaskan Hairol Fazreen pada minit ke-84 melalui tandukan selepas menerima hantaran daripada sebelah kiri gawang gol Pulau Pinang.

Perlawanan ini berkesudahan dengan keputusan 2 - 1 sehingga wisel penamat dibunyikan walaupun PBAPP FC terus berusaha untuk menyamakan kedudukan. Perlawanan seterusnya hanya akan berlansung selepas "DEMAM PRU 13" iaitu akan menentang Kuantan FA pada 8 Mei 2013 di Kuantan, Pahang.




Muhammad Sidek Karim,
Football Association of Penang (FAP)


0 ulasan:

Catat Ulasan